ADAC, autoritatea germană în materie de automobile, a prezentat recent un raport în care spune că autoturismele care folosesc chei wireless prezintă vulnerabilități de securitate.
ADAC arată că în urma unor teste au descoperit mai multe breşe de securitate la autovehiculele ce folosesc sistemul keyless, interceptând semnalul WiFi transmis de cheie către consola centrală a autoturismului. În mod normal cheia, utilizează undele radio pentru a transmite o comandă autoturismului aflat la câțiva metri distanță. Cercetătorii grupului ADAC au confecționat un echipament care a interceptat semnalul trimis de cheie către autoturism, preluând în totalitate controlul autoturismului.
Odată ce au recepționat semnalul trimis de cheie, cercetătorii au reușit să pornească și să conducă autoturismul chiar şi în lipsa prezenței cheii originale, deoarece majoritatea producătorilor auto permit motorului să funcționeze în continuare, chiar şi în cazul în care autoturismul pierde legătura cu cheia. ADAC a folosit tehnica de hacking pe mai multe mașini din Europa – BMW, Audi, Ford, Kia și Toyota.
Tehnica nu este nouă, dar raportul oferit de ADAC arată că multe autoturisme contemporane prezintă vulnerabilități majore în materie de securitate cibernetică. Singurul factor de descurajare eficient în aceste cazuri este păstrarea cheii principale în interiorul unui dispozitiv care blochează semnalul, sau într-o husă învelită în folie de staniol, chiar şi atunci când cheia nu este în uz.
Comentarii recente