Încă din luna iunie au apărut primele zvonuri care arătau ca gigantul american Apple plasează reclame targetate chiar în câmpul de căutare al magazinelor virtuale AppStore și iMusic. Dacă la început doar un număr restrâns de utilizatori au fost “afectați” de decizia celor de la Apple, începând din această săptămână toți utilizatorii iPhone și iPad care utilizează cel mai nou sistem de operare – iOS 10 – vor putea observa reclamele targetate, mai ales în momentul în care caută aplicații în magazinele virtuale.
În cazul în care utilizatorul caută după un anumit cuvânt cheie pe care Apple îl are în lista aplicațiilor promovate, magazinul virtual va afișa cel mai popular rezultat, iar în imediata proximitate va apărea aplicația promovată de Apple.
Apple susține că utilizatorii nu vor fi induși în eroare, deoarece atunci când se efectuează o căutare în sistem, algoritmul care stă la baza rezultatelor va fi același, iar aplicațiile cele mai utilizate vor apărea în continuare în top.
Gigantul din Cupertino dorește astfel să își mărească profitul, susținând în schimb că de fapt scopul ar fi acela de a promova companiile mici sau dezvoltatorii software independenți care nu dispun de un capital de imagine asemănător cu cel al marilor companii.
Politica celor de la Apple a stârnit controverse în momentul în care un utilizator a căutat aplicația Pokemon Go, iar serverele Apple au listat prioritar o aplicație clonă promovată, plasând pe loc secund aplicația originală.
Comentarii recente