Din moment ce phablet-urile, care pot fi descrise ca fiind niște smartphone-uri cu diagonala display-ului de minim 5.5 inch, sunt mai populare ca niciodată, consumatorii de tehnologie au amânat momentul achiziționării unei tablete noi. Prin urmare numărul de tablete comercializate, a scăzut cu 12 procente la nivel global, vânzările din al patrulea trimestru a anului 2014 numărând doar 67 milioane de unități. Cercetătorii de la firma Canalys au declarat că vânzările slabe denotă declinul încet dar sigur al tabletelor.
Ultimul trimestru din 2014 a reprezentat pentru principalul competitor (Apple) de pe piața tabletelor un declin semnificativ al vânzărilor totale, compania din Cupertino comercializând pentru prima dată sub 22 de milioane de unități. Per total, vânzările de tablete marca Apple au scăzut cu 18 %, iar cele produse de Samsung cu 24 %.
Cercetătorii au mai arătat că un alt posibil motiv pentru care vânzările de tablete au fost în declin în ultima perioadă, îl reprezintă tocmai faptul că foarte mulți dintre consumatorii de tehnologie au achiziționat tablete la sfârșitul anului 2013, iar aceștia nu se grăbesc să le înlocuiască. În plus cota de piață a phablet-elor a explodat mai ales de sărbători, iPhone 6 Plus fiind printre cele mai comercializate device-uri. Dar în ciuda numărului mic de tablete vândute, Apple a obținut venituri cu până la 30 % mai mari în ultimul trimestru a anului 2014, față de aceeași perioadă a anului precedent. Nu la fel se poate spune și despre compania niponă Samsung, care a fost semnificativ afectată de numărul redus de dispozitive comercializate.
În timp ce marii competitori de pe piață au întâmpinat dificultăți în comercializarea tabletelor, Amazon a livrat aproape 4 milioane de tablete în perioada sărbătorilor, obținând o cotă de piață de 6 procente, iar Lenovo a livrat nu mai puțin de 3.7 milioane de tablete, bifând cel mai productiv trimestru și obținând totodată o cotă de piață de 5.5 procente.
În ciuda performanței reușite de Amazon și Lenovo, vânzările globale ale tabletelor high end și ale celor cu preț accesibil au fost semnificativ reduse față de aceeași perioadă a anului trecut, ca urmare a scăderii cererii din partea consumatorilor. Analistul Rushabn Doshi, subliniază faptul că declinul tabletelor se datorează popularității tot mai mari pe care smartphone-urile cu display mare o dobândesc, precum și datorită prețurilor avantajoase la care sunt comercializate aceste device-uri.
Rămâne de văzut cum va continua să se dezvolte această piață imprevizibilă a tabletelor și care vor fi preferințele consumatorilor pentru anul 2015.
Dacă ți-a plăcut articolul, distribuie-l și prietenilor tăi.
Ma gandesc ca piata a ajuns la saturatie. De cand au aparut pe piata, tabletele reprezinta gadgetul preferat, insa nu poti vinde aceluiasi om doua tablete la fel.
Din punctul meu de vedere schimbări mari la partea hardware nu vor mai fi, așa vine și întrebarea: Cine vrea să cumpere un produs “nou” cu specificații tehnice asemănătoare cu vechiul produs dar ambalat nou ?