La fel ca și în cazul șoferilor, unde clienții acordă un calificativ cursei în funcție de comportamentul șoferului, curățenia autoturismului și alte aspecte ale călătoriei, clienții ar urma să primească la rândul lor calificative din partea șoferilor UBER.
Prin intermediul unui comunicat oficial, compania UBER a prezentat un nou cod de conduită destinat clienților, sugerând faptul că pasagerii care creează probleme ar putea fi interziși.
Potrivit noului regulament (valabil momentan doar în Australia și Noua Zeelandă) în cazul în care pasagerul consumă alimente în timpul cursei și murdărește autovehiculul sau are un comportament și limbaj agresiv, va primi un calificativ negativ. Dacă mai mulți șoferi semnalează prin calificative negative atitudinea necorespunzătoare a pasagerului, acestuia urmând să îi fie restricționat accesul la cursele de tip ride-sharing.
„În timp ce majoritatea șoferilor noștri au un comportament politicos și respectos, ne dorim să încurajăm acest lucru și în rândul clienților noștri. Persoanele care acumulează o evaluare negativă vor fi sancționate, în ideea în care nu vor mai avea acces la platforma noastră” se arată în comunicatul oficial.
Deocamdată în România, UBER funcționează la limita legală, speculând legislația neadaptată vremurilor actuale, fapt ce ne-îndreptățește (pe bună dreptate) taximetriștii, care sunt obligați să plătească taxe și să efectueze inspecții tehnice periodice la șase luni. Da, știu, mulți dintre voi vor argumenta în favoarea UBER datorită autoturismelor impecabile și a comportamentului ireproșabil al șoferilor, însă acest lucru nu trebuie să îi discrimineze pe șoferii de taxi care sunt nevoiți să păstreze un preț mărit per kilometru pentru a scoate un profit. Și da, poate acest lucru îi va trezii și pe taximetriștii care având monopol pe acest tip de curse și-au dezvoltat obiceiul manelelor, a fumatului în autoturism, a aparatului de tip ”maimuță” sau taxării “cu 30 de ron îi bine?”
Comentarii recente