Compania americană a fost chemată într-un proces intentat de mai mulți utilizatori ai terminalelor iPhone 4s, care cer daune de 5 milioane de dolari.
Gigantul din Cupertino se mândrește cu faptul că oferă suport software și pentru terminalele mai vechi, promițându-le clienților în continuare o experiență de utilizare premium, chiar dacă device-urile au deja 2-3 ani vechime. Însă așa să fie?
Un avocat din New York (SUA) a trimis compania în judecată, susținând că Apple a mințit utilizatorii terminalelor iPhone 4s, prin reclame false, ademenindu-i să își actualizeze device-urile la cea mai nouă versiune a sistemului de operare iOS (9).
Mai exact, după actualizarea terminalelor iPhone 4s la iOS 9, performanța smartphone-urilor a avut serios de suferit, device-urile funcționând mult mai încet. Astfel, utilizatorii au fost puși în fața unei mari dileme: să folosească în continuare smartphone-ul, alături de numeroase bug-uri (erori în codul de bază al softului) care afectau serios performanțele și experiența de utilizare sau să cheltuiască câteva sute de dolari pe un terminal nou.
La momentul când a fost prezentat sistemul de operare iOS 9, Apple a declarat public că toate terminalele iPhone 4s sunt compatibile, subliniind faptul că noul soft va îmbunătăți securitatea și durata de viață a bateriei, însă nu au avertizat utilizatorii cu privire la un aspect mai puțin plăcut: impactul negativ asupra performanțelor.
Printre problemele semnalate de avocat a fost menționată inclusiv funcționalitatea de bază a telefonului: efectuarea apelurilor telefonice, citirea emailurilor și expedierea mesajelor au avut de suferit după actualizarea la iOS 9. În ciuda acestor lucruri Apple mai este acuzată și de faptul că nu a permis utilizatorilor să revină la vechea versiune a sistemului de operare, obligând posesorii device-urilor iPhone 4s să folosească sistemul de operare iOS 9.
Comentarii recente