Una dintre cele mai descărcate extensii din Google Chrome, având peste 40 de milioane de utilizatori a fost vândută către un cumpărător misterios.
Probabil foarte mulți dintre voi aveți instalat AdBlock, extensia care blochează reclamele enervante și agresive (bannere, ferestre de tip pop-up etc.). Extensia s-a bucurat de o popularitate enormă, deoarece făcea o treabă foarte, foarte bună: reclamele inutile care te „țineau captiv” erau eliminate extrem de eficient, permițând utilizatorului să navigheze pe net fără să mai fie bombardat de mesaje promoționale. Bineînțeles că reclamele aduc venituri semnificative publicațiilor online, AdBlock cauzând o exasperare printre creatorii de conținut deoarece extensia priva utilizatorii de reclamele targetate de publisher.
Toate bune până de curând. În urma ultimei actualizări venite din partea dezvoltatorului, utilizatorii sunt înștiințați că AdBlock participă la un program intitulat Reclame Acceptabile. Mai exact, extensia nu va mai bloca toate reclamele, filtrând o bună parte din conținutul promoțional, iar reclamele care vor îndeplini anumite standarde vor apărea din nou pe ecranele utilizatorilor. Care sunt acele reclame acceptate sau în baza căror criterii vor fi acceptate reclamele, sunt întrebări deocamdată fără răspuns.
Tot prin mesajul de despărțire venit de la dezvoltatori, utilizatorii sunt înștiințați că extensia a fost vândută către un cumpărător ce nu dorește să își dezvăluiască identitatea. Având un număr atât de mare de utilizatori (peste 40 de milioane) și un cumpărător care își arată clar intențiile (filtrarea reclamelor), extensia AdBlock nu va mai oferi aceeași siguranță utilizatorilor, pierzând clar la capitolul credibilitate.
Rămâne de văzut pe parcurs care vor fi intențiile noului cumpărător și cât de tare vor fi afectați utilizatorii.
Comentarii recente