Yahoo! dorește să rezolve problemele de autentificare pe care majoritatea utilizatorilor le preîntâmpină. Parolele sunt de cele mai multe ori problematice: ori nu sunt suficient de sigure, ori sunt ineficiente. Tot mai multe companii au adoptat procesul de autentificare în „doi pași”, fiind o opțiune mult mai sigură pentru utilizatori, însă în cele mai multe cazuri această metodă de autentificare este folosită de utilizatori doar ca o opțiune secundară, atunci când doresc să își protejeze identitatea digitală (platforme e-commerce, banking etc.).
Compania Yahoo! dorește să vină în ajutorul clienților, oferindu-le un nou serviciu de autentificare: parolă la cerere. Exact ca la metoda de autentificare în „doi pași”, Yahoo! va furniza la cererea utilizatorului de drept o parolă temporară, care va fi transmisă printr-un mesaj text sau prin intermediul unei aplicații terțe direct pe telefon. Noutatea este următoarea: parola va expira odată cu încheierea sesiunii de lucru. Astfel, chiar dacă parola a fost interceptată de persoane neautorizate, contul nu va mai putea fi accesat după închiderea sesiunii de lucru. Practic, primești o parolă temporară formată din caractere, simboluri și numere, care va oferi un nivel ridicat de siguranță. Astfel, utilizatorul va beneficia de siguranță sporită, iar șansele ca informațiile cu caracter sensibil să ajungă în mâna persoanelor rău intenționate scad dramatic.
Interesant este faptul că utilizatorul nu trebuie să tasteze parola primară (standard). Cu ajutorul noului mod de autentificare “parolă la cerere”, contul de Yahoo! nu va mai avea asignată o singură parolă standard, ci utilizatorul va primi la cerere o parolă temporară sigură, cu ajutorul căreia se va autentifica în cont. Noua metodă de autentificare este disponibilă deocamdată doar în America, însă reprezentanții Yahoo! au dat asigurări că acest serviciu va fi disponibil în curând și în Europa.
„Acesta este primul pas făcut de compania noastră în vederea eliminării procesului de autentificare cu parolă standard” a declarat vice-președintele Yahoo!, Dylan Casey.
Chiar dacă serviciul de mesagerie Yahoo! Mail a avut probleme în trecut la nivel de securitate, Yahoo! dorește să îmbunătățească considerabil standardele actuale de securitate. Alături de noul proces de autentificare, Yahoo! a mai prezentat o nouă metodă de criptare a mesajelor transmise prin email. Metoda a fost proiectată din dorința de a codifica mai simplu și mai eficient email-urile trimise de utilizatori.
Tu mai folosești Yahoo! Mail?
Dacă ți-a plăcut articolul, distribuie-l și prietenilor tăi
Adio era messenger si yahoo mail. Dupa un monopol masiv a venit si declinul asteptat. Personal folosesc gmail 😉
Este adevărat că Yahoo au pierdut multi utilizatori ( mai ales pe partea messenger) dar asta datorită Facebook :))
Eu mai folosesc yahoo (insa doar pentru adresa personala) pentru lucru outlook rulzzz !
Majoritatea firmelor folosesc Outlook sau Thunderbird ca client pentru email-uri. Oricum ar fi Yahoo! pierde clienti constant…