Vezi aici cum se parchează în Japonia bicicletele

retro-bike-girl

Dacă în România nu sunt nici autostrăzi la un nivel acceptabil, nu mai are rost să vorbim de parcări adevărate pentru biciclete. Cum în frumoasa noastră țară oficialitățile numără de două ori (dus-întors) numărul de kilometri pentru o pistă de bicicletă (care în proporție de 40% este ocupată abuziv de autoturisme), merită să vedeți cum stau lucrurile într-o țară civilizată, unde întârzierile trenurilor adunate la un loc nu însumează 2 minute într-un an.

Da ați ghicit, țara soarelui-răsare, Japonia, are o infrastructură de invidiat la nivel mondial. Având o suprafață de aproximativ 400.000 de kilometri pătrați, micuța insulă adăpostește peste 128.000.000 de suflete. Pentru ca fiecare persoană să ajungă sigur și rapid la destinație, rețeaua de transport chiar este luată în serios de autorități (indiferent dacă vorbim de avioane, trenuri, vapoare, autoturisme sau biciclete). Iar pentru a dovedi încă o dată avansul tehnologic pe care Japonia îl are față de restul țărilor, puteți observa în filmarea de mai jos cum funcționează o parcare subterană pentru biciclete.

Pentru început, utilizatorul duce bicicleta în fața unui lift, unde poziționează roțile pe banda centrală care asigură bicicleta. După ce utilizatorul își confirmă identitatea cu ajutorul cardului, aparatul coboară bicicleta în subteran, iar în funcție de locurile libere, un braț metalic ghidează bicicleta în locașul potrivit. Pentru a recupera bicicleta, utilizatorul trebuie doar să scaneze cardul, iar sistemul recunoaște instant proprietarul precum și bicicleta depozitată, pe care o readuce la suprafață în câteva secunde. Potrivit site-ului oficial al producătorului, parcarea subterană poate adăposti 204 biciclete, iar tot procesul de preluare și parcare a bicicletei durează 13 secunde.

Concluzie personală

Cu un astfel de aparat sunt eliminate din start vechile noastre probleme: furtul de biciclete și componente ale acestora (chiar și din centrul orașului). Bicicletele sunt protejate de intemperiile naturii (ploaie, zăpadă, îngheț etc), evitându-se deteriorarea prematură a acestora. Se economisește un spațiu uriaș la suprafață, deoarece bicicletele și mare parte a echipamentului de preluare este amplasat subteran.

Întrebare existențială:

Oare copiii noștri vor apuca așa ceva în România?

sursa foto

 

Ionut Sandu

Despre autor: Ionuț Sandu este un blogger entuziast, pasionat de IT. Pe blogul lui, JonTECH.ro, apar constant cele mai interesante articole din domeniul tehnologiei. Ionuț a mai scris două articole științifice despre Cloud Computing și Protocoale de Securitate SSL/TLS și SSH.

4 Responses

  1. Alexandra Stancic says:

    Poate vom vedea asa ceva dupa ce aresteaza minim jumatate din politicieni …

  2. Andrei Cibota says:

    Ai uitat sa mentionezi ca la ei functioneaza sistemul de vreo 4 ani

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *