Tehnologia 3D poate face jocurile mult mai captivante, jucătorul având impresia că este chiar în mijlocul acțiunii datorită experienței tridimensionale, dar conform unui studiu realizat de Universitatea din Ohio, persoanele care joacă jocuri 3D sunt mult mai nervoase la finalul unei sesiuni de gamming față de persoanele care joacă aceleași jocuri, dar în format 2D. Cercetătorii au ajuns la concluzia că jocurile care îți dau impresia că ești în mijlocul acțiunii (3D), provoacă o serie de emoții negative.
„Jocurile violente de tip shooter (împușcături) provoacă o creștere a nivelului de iritare, deoarece jucătorul se simte mult mai cufundat în realitatea virtuală, iar emoțiile negative cresc semnificativ din cauza implicării emoționale. Pe măsură ce tehnologia video se îmbunătățește, jocurile video au un efect emoțional mult mai puternic asupra jucătorilor.” a declarat Brad Bushman, profesorul de comunicare și psihologie din cadrul universității și co-autor al studiului.
194 de studenți din cadrul Universității Ohio au participat la experiment, jucând Grand Thef Auto IV* în două etape: prima etapă pe un ecran normal (2D) de 96 de inch, iar a doua etapă pe un ecran 3D tot de 96 de inch. Jumătate dintre studenți au fost rugați să joace jocul fără violență, iar cealaltă jumătate să joace jocul într-o manieră violentă, iar la final aceștia au fost rugați să își exprime sentimentul de furie acumulat pe o scară de la 1 la 5.
*Grand Theft Auto IV este un joc video de acțiune-aventură dezvoltat de către Rockstar North.
Studenții care au jucat fără violență au fost relaxați, indiferent de tipul de monitor pe care au jucat, dar jucătorii care au avut voie să se dezlănțuie în realitatea virtuală, având un monitor 3D în fața ochilor s-au declarat mult mai nervoși la final.
„Combinația dintre jocurile violente și tehnologia 3D poate crea stări emoționale negative. Acest lucru trebuie luat în considerare de persoanele implicate în industria electronică, producătorii de jocurilor video dar și de consumatorii minori și părinții acestora, deoarece la finalul unei partide de joc persoanele implicate se simt mult mai nervoase, având emoții negative duble față de persoanele care joacă pe monitoarele obișnuite 2D” a conchis Bushman.
Dacă ți-a plăcut articolul, apasă pe Like & Share.
Iar dacă vrei să fii la curent cu cele mai noi știri înscrie-te mai jos:
Comentarii recente